Probuzení Simona Spiera

Probuzení Simona Spiera


Autor: Becky Albertalli
Nakladatelství: YOLI
Rok vydání: 2015 (originál), 2017


Výsledek obrázku pro simon vs the homosapiens agenda book


Být dospívající není vždy tak lehké jak se může zdát. A rozhodně ne pro Simona Spiera a Bluea.


Aaaaaaaaaach! Ano přesně takovéhle pocity ve mě vyvolala tahle knížka. Příběh o Simonovi, který je gay a vydírá ho spolužák, se mi moc líbil. Líbil je slabé slovo. Velice slabé. Byla jsem z něj unešená! V den kdy jsem dočetla tuhle knížku jsem nemohla myslet na nic jiného, měla jsem problém začíst se do jiné knížky. A to už o něčem svědčí.

Simona jsem si oblíbila hned po prvních stránkách, plusové body má za to, že miluje Oreo a Harryho Pottera. Tyto dvě věci máme společné. U young adult knížek je někdy těžké věřit postavám. Vetšinou se nechovají jako skuteční teenageři.Tady to bylo jinak. Jako kdyby byl Simon skutečně můj vrstevník se, kterým chodím do školy a zdravím se s ním na chodbě. Jednoduše autorka, Jennifer Niven, to shrnula skvěle (,,Na Simona Spiera mám velký zálusk. Totálně jsem se do něj zamilovala. Jen škoda, že nejsem jeho typ..."). Ano do Simona je opradu lehké se zamilovat a pro mě bylo ještě lehčí se zamilovat do Bluea. Tenhle pár prostě zbožňuju! (SHIP, SHIP, SHIP, SHIP!)



Jenže já jsem gay. GAY. Gaaaaayyyyy. Bože, měl bych jí to konečně říct. Představuju si její reakci. Vyvalí oči. Spadne ji brada. No jo. Možná někdy jindy.




Rozhodně se moc těšim na filmovou adaptaci, která přijde do kin (AŽ) příští rok. A už mám zálusk na autorčinu druhou knihu, která je zatím jen v angličtině, ale to mi nijak nebrání si ji i tak přečíst. Byla jsem velice smutná, že příběh skončil, ukápla mi nejedna slza, a je mi jasné, že tuto kknihu jsem nečetla naposledy. Mám v plánu si ji koupit i v angličtině, protože tahle knížka za to stojí. Stojí i za "bambilion" sušenek Oreo, a věřte, že já bych tuto cenu zaplatila abych si příběh mohla znovu přečíst.


Hodnocení:

100000000/10