Než jsem tě poznala

Než jsem tě poznala


Autor: Jojo Moyes
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2012 (originál), 2013
























Louisa žije spokojený nudný život, který by za nic nevyměnila. Protože nikdy neměla ambice na to odstěhovat se z domu svých rodičů a od své sestry, zůstala tedy ve svém rodném městečku ve kterém si našla práci svých snů v kavárně jménem Mazaná Houstička. Kdežto Will je velice akční dobrodruh plný adrenalinu se skvělým povoláním a krásnou přítelkyní. Bohužel jeho snový život se zhroutí tehdy, když ho srazí motorka a stane se z něj kvadruplegik.

Na začátku příběhu se seznamujeme s Louisou, velice optimistickou a upovídanou mladou ženou, která má práci svých snů v Mazané Houstičce. Když však kavárna zavře, najednou neví co se životem. Po pár neúspěšných pokusech se jí naskytla příležitost práce jako ošetřovatelka ochrnutého muže. Lou ošetřovatelku nikdy nedělala, ale práci potřebuje, protože její sestra, Treena, se vrátila na univerzitu a najednou se z ní stává hlavní živitel rodiny. Proto chytí příležitost za pačesy a vtrhne do domu Willa Traynora jako neřízená střela.

Will Traynor,  který je smutnou shodou okolností upoután na vozíčku a po této nešťastné nehodě se z něj stane cynický a zatrpklý muž a velice nerad seznamuje s Louisou Clarkovou, která je jeho naprostý opak. 

Usměvavá Lou by se ráda s Willem seznámila a vnesla mu do života trochu svého šílenství, ale jak to udělat, když už Will prostě nemá chuť žít?

Nemůžu s tebou být, protože nemůžu... Nemůžu s tebou být kdo bych  s tebou být chtěl. A to znamená, že by mi to jenom...  připomínalo, kdo nejsem.


Jojo Moyes napsala knihu z které se ihned po vydání stal bestsellerem a dnes je prodáno více než šest milionů prodaných výtisků. Není tedy divu, že se tato kniha objevila i na filmových plátnech, kde nám všem vytřela zrak. Autorka píše především knihy, které Vám po přečtení nechají zlomené srdce a nemáte jinou možnost než si zalést do postele s kapesníkem a pořádně se vyplakat.

Kniha na mě opravdu zapůsobila už jen díky Lou, která má šílený styl oblékání, a je to ten nejoptimističtější člověk jakého jsem kdy v knižním světě potkala. Příběh mě hlavně okouzlil, zpočátku, zvláštním a komplikovaným vyvíjejícím se vztahem, na který měl Will vždy vtipné připomínky. Není divu, že se této vtipné romantické knížky prodalo tolik výtisku, když čtenáře oslovuje už jen originálním příběhem uvnitř. 

Ovšem nic netrvá věčně. Veselá část plná sarkasmu mi utekla poměrně rychle a začala část u které jsem držela kapesník v jedné ruce a knížku v druhé. Poslední stránky knihy jsem dočítala s otevřenou pusou, slzami v očích a zlomeným srdce jen díky úžasné Jojo Moyes.


Hodnocení:
9/10

No comments:

Post a Comment