Ready Player One


Ready Player One: Hra začíná


Autor: Ernest Cline
Nakladatelství: Knižní Klub
Rok vydání: 2011 (originál), 2016
Originální název: Ready Player One

Výsledek obrázku pro ready player one book




Spisovatel

Ernest Christy Cline je americký spisovatel, scenárista a performer slam-poetry. Je znám především díky svým románům Ready Player One a Armada a také spolupracoval na scénáři pro nadcházející filmovou adaptaci svého díla Ready Player One.

Obsah

Píše se rok 2045 a svět se ocitá v krizi. Jediná záchrana před hroznou realitou je online hra zvaná OASIS ve, které si můžete vytvořit svého avatara podle vašeho vzhledu nebo si vytvořit avatara kterým by jste chtěli být. 
Ve světě OASIS  si můžete najít kamarády z celého světa, studovat nebo hledat Hallidayovo velikonoční vejce, což je poklad který do OASIS vložil tvůrce celé hry James Halliday.
Léta se pokoušejí Hallidayovu nápovědu rozluštit, ale nikomu se to nedaří, až na Wada Wattse.


Můj komentář

Kniha byla v celku pěkná, i když ze začátku jsem se nemohla vůbec začíst nevzdávala jsem to a od osmdesáté stánky se to pořádně rozjelo. V knize bylo spoustu herních výrazů, kterým jsem tak úplně nerozuměla, a proto si myslím, že tato kniha je určena především pro gamery a geeky.
Co se týče postav, no ehm, musím říct, že hlavní postava, Parzival, mi k srdci moc nepřirostl. Kolikrát jsem si u knihy říkala, že jejich slova jsou tak moc předvídatelná.
Konec jste si mohly i domyslet, byl až moc idylický, být to na mě knihu bych zakončila jinak.
Ná závěr je nutno říct jediné. Doufám, že nás takováto budoucnost nečeká.

Ukázka

 Tři klíče ukryté tři brány otevřou
Postaví poutníka před zkoušku nelehkou
Jen ti, kdo prokáží, že hodni toho jsou
Na konci cesty své odměny naleznou


Hodnocení:
6/10