Něco víc

Něco víc


Autor: Patrick Ness
Nakladatelství: Slovart
Rok vydání: 2013 (originál), 2017

Související obrázek






Seth se topí, prohrává zápas s rozbouřeným mořem a umírá. Pak najednou procitne...



Seth se probudí na pláži nahý a zmatený. Neví kde je ani proč tam je. Postupem času odhaluje jisté skutečnosti, objevil se v Anglii, nachází jeho starý domov kde bydlel se svými rodiči a jeho bráškou Owenem. V tom domě se něco stalo, něco zlého co si Seth vyčítá. Přemýšlí jestli je v pekle, jestli je tu ještě s někým, i když to tak nevypadá. Proč nebo co mám udělat na místě které neviděl od svých osmi let? A jak je možné, že žije?

To náhlé uvědomění si hrůzy celé situace ho vyděsí ještě víc. Znovu se pokusí prodrat hlavu nad hladinu, raději ani nemyslí na to, že by to mohlo být naposledy, raději vůbec moc nepřemýšlí.


Něco víc je dystopická a akční kniha od známého autora Patricka Nesse, který se proslavil hlavně díky jeho trilogii Chaos, který bude zfilmovaný, a Volání netvora, který už svůj film má. Kniha je rozdělená do několika částí, první část je jakési seznámení se Sethem, a tato část mě vůbec nebavila. Kolem sedmdesáti stránek jsem se nemohla vůbec začíst a bylo to nejspíš hlavně kvůli stylu autorova psaní, který mi vůbec nesedl. Příběh zajímavý byl, ale pro mě byl napsán nudně, že kdybych knihu v půlce odložila a konec se nedozvěděla nervy by mi to teda nerozdrásalo.
Postavy se zdála opravdu skutečné se svou ponurou minulostí, ale ani ty mi nebyly dvakrát sympatické a někdy mi až lezli na nervy. Knihu si spousta lidí vychvalovala, vychvalují i autora a já neříkám, že je přeceňovaný, svou slávu si zaslouží, ale na Patricka Nesse asi nejsem stavěna, i když jeho trilogie Chaos mě láká je to z toho důvodu, že bude zfilmovaná. Tak uvidíme jestli se do ní pustím.



Hodnocení:
5/10