Šepotání

Šepotání

Autor: A. G. Howard
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013 (originál), 2015

Výsledek obrázku pro šepotání




Šepotání je lehké pokračování Alenky v Říši divů, která pojednává o vnučce Alenky, Alysse.


Sama Alyssa není úplně normální, protože slýchá šepotánírostlin a hmyzu. Tento "dar" už její matku dostal do psychiatrické léčebny tak se ho snaží co nejlépe skrývat. Postupem času zjišťuje, že možná její babička asi nebyla tak šílená a na Říši divů je něco pravdy. Díky indíciím, které získala z originální knihy se trhlinou v zrcadle dostává, bohužel nebo bohudík, do Říše divů, která je mnohem temnější než ji Lewis Carroll popisoval, společně s jejím nejlepším kamarádem a tajnou láskou, Zachem. Alyssa zde nachází Morfea, jak zjišťuje svého dávno zapomenutého přítele z děctví, který ji nabádá ke zrušení údajně kletby rodiny Lieddelových. Ale dá se mu skutečně věřit?

Je mi teplo. Vlastně vedro. Okolí je zacloněno modrým povlakem, který se třpytí a tu přechází do tlumených barev jako sluneční odraz na vodě a ještě blíž šustí oblečení.


Do knížky jsem nešla s nějak přemrštěnými nároky ani nijak velkým očekáváním, protože nerada čtu anotace vybrala jsem si ji hlavně kvůli krásnému vzhledu a zelenému písmu, i když se říká ,,Nesuď knihu podle obalu".
Aškoliv měla autorka příbeh hezky vymyšlený a styl psaní poutavý, absolutně mi nesedly hlavní postavy. Alyssa je taková odtažitá a někdy až nafoukaná. Její nejlepší kamarád, Zach, se v Říši divů začíná chovat hrozně ochranitelsky a nechce Allyse nic dovolit. Nedá se říct, že bych s Alyssou v každém případě souhlasila, ale v knížkách opravdu nesnesu takovýto typ kluků, kteří si myslí, že holka to sama nezvládne a mmusí si za každou cenu nechat pomoct a zrovna od kluka, který ji vždy  viděl jako mladší sestru.
Nakonec se do příběhu přidává Morfeus a vzniká nám tu všemi "oblíbený" milostný trojúhelník. Mýslím, že účelem tak zvaného milostného trojúhelníku je vybrat nejvhodnějšího partnera k hlavní hrdince, ovšem já si vybrat nedokázala, protože ani jeden ani druhý mi nebyl sympatický.
Na úkor všeho toho jsem měla tu možnost, jako nemálo kdo, setkat se s autorkou, samotnou A. G. Howardovou, která je velice milí a knížku mi i s věnováním podepsala.
A docela přehodnocuji jestli si nemám přeci jen přečíst zbývající díly této trilogie nebo alespoň autorčinu prvotinu Krverůž.

Hodnocení:
6/10