Bez šance

Bez šance

Autor: Neal Shusterman
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2007 (originál), 2016

Výsledek obrázku pro bez šance




Rozpojení je proces při kterém je ukončena existence, ale zároveň je uchována při životě. Tento proces je v tomto světe brán jako samozřejmost.


Tento futuristický román nás přenese do světa ve kterém se rodiče mohou rozhodnout jestli své dítě ve věku od třinácti do osmnácti let pošlou na zpětný potrat neboli rozpojení. 
Když se Connor dozví, že jeho rodiče ho chtějí poslat na rozpojení, rozhodne se uprchnout a skrývat se do doby než nedovrší osmnácti let.
Risa je dívka pocházející z domova mládeže, které je poslána na rozpojení z důvodu kapacity.
Lev, chlapec vyrůstajíci ve fanatické rodině a jako svatá oběť taktéž poslán na rozpojení.
Tito tři se schodou různých náhod ocitají ve své přítomnosti s jediným cílem uprchnout. Procestovávají spolu celý svět a ocitají se na těch nejméně očekávaných místech. Oni, ale vědí, že když dovrší osmnáctých let budou v bezpečí.
Jak mají, ale přežít ve světě kde každý člověk prahne po jejich čístech?

,,Connore?" Otočí se a zjistí, že se na něho otec dívá. Nejen dívá, přímo civí. Teď mi to řekne, pomyslí si Connor. Řekne mi, že me posílají na rozpojení, potom se s pláčem zhroutí a bude donekonečna opakovat, jak ho to všechno strašně, ale fakt strašně mrzí.


Do rukou se mi dostal světový bestseller od spisovatele a scénáristy Neala Shustermana, který už za svá díla byl nominován na dvanáct čtenářských cen a v roce 2015 získal National book award za literaturu pro děti a mládež.
Takovéto dystopické světy jsou mému srdci hodně blízké a tak jsem ráda, že jsem měla tu možnost přečíst si knihu Bez šance.
Na úplném začátku Nás autor seznamuje s jakýmsi "Zákonem o životě" což je ve zkratce vysvětlení jak funguje nový svět.
Napětí stránka po stránce stoupá a jednoduše jsem nemohla román z pera Neala Shustermana Pustit z rukou dokud nebyl konec. Každá kapitola byla psána z pohledu všech každých postav, a líbilo se mi, že jsem mohla nahlédnout do nitra i minulosti jak Leva tak Risi, i  když v příběhu byl nejhlavnější Connor.
Ke konci knihy, kdy se dostali do rozpojovacího tábora mi knížka hodně připomínala příbeh z 2. Světové války o tom jak lidé prožívali svůj život v koncentračním táboře, a protože mě téma 2. Svetové války zajímá knihu jsem si tím vážně oblíbila a užívala si ji do poslední stránky.
Příběh o lásce, vzpouře, přežití a sebeobětování bych jednou moc ráda viděla na filmovém plátně.

Hodnocení:
7,5/10