Fangirl

Fangirl


Autor: Rainbow Rowell
Nakladatelství: Yoli
Rok vydání: 2013 (originál), 2015

Výsledek obrázku pro fangirl



Identická jednovaječná dvojčata na chlup stejná, ale přitom tak rozdílná.


Fangirl vypráví o jednovaječných dvojčatech, Cath a Wren, které spolu od malička zdílí všechno. Pokoj, oblečení, vášeň pro knihy a dokonce i pro mladého kouzelníka Simona Snowa. Když však mají nastoupit na vysokou Wren se chce od sestry osamostatnit a najít si spolubydlící, což Cath nečekala a zůstala tedy na holičkách. Wren byla od Cath vždy více komunikativní, měla ráda párty a sdružování se s lidmi, kdežto Cath je zarytý knihomol a ráda píše. Její přirozené prostředí je internet kde píše fanfikce o Simonu Snowovi, a její blog má tisíce návštěvníků. Už dle jejích zájmů je poznat, že Cath je ukázkoví příklad introverta, který je nerad někde s lidmi  tváří v tvář. Cath je tedy odevzdaná na pospas novému prostředí vysoké školy, kde se musí poprat se svými fóbiemy a také tím, že se se svojí sestrou čím dál víc vzdalují.


Cath se nepokoušela najít si tady nové kamarády. V některých případech se aktivně snažila nekamarádit se, i když obvykle nepřekročila hranici hrubosti. (Upjatá, napružená a mírně misantropická? Ano. Hrubá? Ne.)


Krásná obálká neručí i za krásný příběh, ale v případě Fangirl jsem nešlápla vedle a narazila jsem na klasiku mezi mladými knohomoly. Příběh se mi od začátku velice zalíbil, ale musím říct, že autorka v příběhu odskakovala do minulosti a to mě poměrně rušilo. I tak jí to promíjím protože Rainbow Rowell má poutavý styl psaní takže takováhle menší titěrnost mě nemůže odradit.

Knížku jsem přečetla přes léto, ale spíš by se hodila na nějaké to sychravé podzimní odpoledne nebo už vánoční zímní čas. I když v knížce začíná škola vyzařuje z ní pohodlí, které se hodí přesně na takovéto dny. 

Hlavní postava Cath, která je královnou mezi námi knihomoly, jsem se v různých případech ztotožnila. Obě rády čteme, introvertíme a píšeme, v případě Cath to jsou fanfikce v mém to jsou recenze knih. Byla mi velice sympatická, mnohem víc než Wren, Cath je tichá, nesmělá holka a myslím, že bychom našli společné téma k nekončícímu hovoru.

Oddechová knížka dělaná na zimní nebo podzimní období, kterou by si měl přečíst každý knihomol, i když věřím, že většina lidí už tuto knížku četla.

Hodnocení:
8,5/10