Sirotčinec slečny Peregronové pro podivné děti

Sirotčinec slečny Peregronové pro podivné děti


Autor: Ransom Riggs
Nakladatelství: Jota
Rok vydání: 2011 (originál), 2012

Výsledek obrázku pro sirotčinec slečny peregrinové




Né každý z nás je podivné dítě, které umí létat, zvedat těžké věci jako nic, nebo jako Jacob vidět netvory.


Jacobovi od malička děda vypráví příběhy o sirotčinci kde vyrůstal a o podivných dětech, které v sirotčinci žili. Ale jak je Jacob čím dál starší a starší přestával dědečkovým příběhům věřit. Když Jacobův dědeček zemře řekne mu aby našel sirotčinec s podivnými dětmi a ředitelkou slečnou Peregrinovou.


Fantastické příběhy z jeho života za války, které si vymyslel - nestvůry, čarovný ostrov -, se pro něj staly naprostou a deprimující skutečností.


Na knížku jsem narazila už dávno, ale nechtěla jsem ji číst, odrazovali mě strašidelné fotky a myslela jsem si, že to je nějaký horor. To jsem se, ale pletla. Když jsem se dozvěděla, že bude film pustila jsem si ukázku a zjistila jsem, že je to spíše taková strašidelná, fantasy pohádka, kterou zrežíroval úžasný Tim Burton.
Kniha má hezký fantasy námět, né že bych se zrovna těšila na to až ji budu znovu číst, ale byla opravdu zajímavá. Ve srovnání s filmem, no upřímně nevím co se mi líbilo víc, obojí mají své pro i proti. U filmu mám minus kvůli výměně rolí a zmatenému konci. A u knihy? Nejsem si tak úplně jistá co se mi na ni nelíbilo, byla pěkná, ale nic úžasného to nebylo.
Na druhý díl se v nejbližší době nechystám, s touto sérií nechci nikam spěchat.


Hodnocení:
7/10