Dvůr trnů a růží

Dvůr trnů a růží


Autor: S. J. Maas
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2015 (originál), 2016




První díl série Dvůr trnů a růží, aneb Kráska a zvíře.


Od autorky Sarah J. Maas jsem nic nečtla, ale na tuto světově oblíbenou knihu jsem se nemohla dočkat. A musím říct, že mě nezklamala. Příbeh vypráví o dívce a nejmladší dceři, Feyre. Když jednou lovila moc blízko hranic mezi říší víl a říší smrtelníků narazila na ohromného vlka, kterého posléze bez problémů zabila. Vlk byl, ale změněná víla což Feyre nevěděla a tak druhý den večer k nim přijde ještě větší vlk a dá ji na vybranou, buďto ji zabije nebo odejde s vlkem do říše víl a už se nikdy nevrátí.
Dvůr trnů a růží je re-telling Krásky a zvířete, která v sobě má víc nebezpečí a romantiky, která hraničí s erotikou. Romantika se mi líbila, přeci jenom příběh pojednává o lásce, ale milostných scén na mě bylo dost. Nejdříve můžeme vidět Feyre a  její nenávist ohledně víl a posléze vyvíjející se vztah mezi ní a Tamlinem. Tamlina jako postavu jsem moc nemusela, za to jeho společníka Luciena toho jsem si oblíbila stejně tak jako hlavní hrdinku, Feyre.


Netuším, jak se mi dřevěná rukojeť mého loveckého nože dostala do ruky. První okamžiky byly změtí vrčení toho obrovského zvířete, ječení mých sester, krutého mrazu valícího se do místnosti a otcovy hrůzou ochromené tváře.


Na čtení této knihy jsem se vždy moc těšila, slova na stránkách jakoby létala a 430 stránek uteklo jako voda, Sarah J. Maas jsem propadla jako všichni nadšenci young adul fantasy. Fanoušci její velice známé sérii Skleněný trůn určitě (a v to doufám) zklamáni nebyli a už i já se nemohu dočkat až si pořídím další díl s přenádhernými 600 stranami plných zvratů a romantiky.


Hodnocení:
8/10